24.1.2018 SaaS-tuotteen systemaattinen FB-mainonta 

Aika: Keskiviikko 24.1.2018, 17:00–20:00
Paikka: Ravintola Factory, Aleksanterinkatu 13 / 5krs. 00100 Helsinki

Antti Pietilän vetämä Mastermind-kokoontuminen klo 15-17. Mastermind on tarkoitettu online-asiakashankintaa jo tekevien kokemustenvaihtofoorumiksi. Täällä voi kysyä vertaisryhmältä ja oppineimmilta sekä jakaa kokemuksia jne. Lisätietoja Antilta antti.pietila@loyalistic.com, ilmoittautuminen SaaS-klubin ilmoittautumislomakkeen kautta. 

Facebook-mainonta on, B2B SaaS-yrityksellekin, some-mainoskanavista usein se tehokkain. Dick Lindertz opastaa käytännönläheisesti miten tuotteelle rakennetaan tehokas, asiakkaan ostopolun kattava, markkinointisuppilo käyttäen hyväkseen mm. seurantakoodipohjaisia kohderyhmiä, retargetointia, konversioseurantaa jne.

The Zervant Growth story - How to scale a SaaS company in European markets


Matias VahtolaMarketing Director, Zervant | Linkedin

Matias has a strong background in digital marketing, web analytics and e-commerce. He has been helping companies grow their business online for over 10 years. Matias has built the user acquisition strategy and marketing team at Zervant. Before his time at Zervant Matias worked as a SEM Team Leader at the Finnish performance marketing agency Tulos Helsinki. 


John Hills, Growth Marketer UK, Zervant | Linkedin

John handles marketing for Zervant in the UK. During his time with the company he has helped grow their presence there from 0 to several thousand sign ups a month. He also works as a freelance journalist, and is prepping for his first ultra marathon in 2018.

About Zervant
Zervant is a fintech growth company that makes invoice software for small businesses. We’re an international team of 40+ like-minded people, based in Espoo, Finland. Our service is used by over 20 000 small businesses and freelancers across Europe. Our common goal is to become the most popular invoicing software in our target markets. So far Zervant has raised over 8 million Euros in funding. Find out more at www.zervant.com.

Kuinka hyödynnät somea mainosalustana

Luennolla käymme läpi, kuinka some-mainoskone toimii ja kuinka hyödynnät sitä kohdennetussa mainonnassa. Käsittelemme mm. kiinnostuspohjaista kohdennusta, mukautettuja kohderyhmiä, seurantakoodeja, uudelleenmarkkinointia, konversioseurantaa sekä liidimainontaa. Kerron, miksi sosiaalisen median hyödyntäminen on niin kustannustehokas tapa tavoittaa asiakkaat ja prospektit sekä pitää heidät myyntifunnelissa, menemättä kuitenkaan liian syvälle detaljeihin.


Dick Lindertz, Neuvonantaja/Yrittäjä LinkedIn

Dick Lindertz on ruoka-alan tapahtumayrittäjä, sosiaalisen median kasvuhakkeroija ja palveluntarjoaja sekä ruokabloggaaja. Hänellä on vahva näkemys sosiaalisen median seurannan ja somen konversio-optimoinnin hyödyistä yhdistettynä kymmenien vuosien kokemukseen ohjelmistoalasta erityisesti myynnin näkökulmasta. Dick tietää, mitkä syyt saavat asiakkaan ostamaan softaa.


12.12.2017 Tapahtumat SaaS-asiakashankinnassa

Aika: Tiistai 12.12.2017, 16:30–20:30
Paikka: Hotel Presidentti - Sylvi-sali

Antti Pietilän vetämä Mastermind-kokoontuminen klo 15-17. Mastermind on tarkoitettu online-asiakashankintaa jo tekevien kokemustenvaihtofoorumiksi. Täällä voi kysyä vertaisryhmältä ja oppineimmilta sekä jakaa kokemuksia jne. Lisätietoja Antilta antti.pietila@loyalistic.com, ilmoittautuminen SaaS-klubin ilmoittautumislomakkeen kautta. 

Petri Hollmén, Lyyti: Case Lyyti


Petri Hollmèn, Lyyti @petrihollmen

Petri Hollmén on turkulainen kasvuyrittäjä, joka 13 vuoden matkailu-uran jälkeen perusti Lyytin saatuaan 2000 ilmoittautumissähköpostia omaan postilaatikkoonsa päivässä. Lyyti on kasvanut 35 hengen organisaatioksi mahdollistaen 55 000 tapahtuman ja miljoonien ilmoittautumisten hallinnan ympäri maailmaa. Lyyti on noteerattu Deloitte Tech Fast EMEA TOP 500 sekä Inc. 5000 -listoilla kasvuvauhtinsa ansiosta vuonna 2016. Lyytillä on toimistot Turussa, Helsingissä, Tukholmassa ja Pariisissa.

Tiina Kilpelänaho, Lyyti: Tapahtumat osana Lyytin digitaalista asiakaspolkua.


Tiina Kilpelänaho, Lyyti LinkedIn

Lyyti Oy on auttanut yrityksiä kasvamaan ammattimaisiksi tapahtumanjärjestäjiksi jo yli kymmenen vuotta. Pohjoismaiden johtava osallistujatiedonhallintajärjestelmä Lyyti on valittu muunmuassa Deloitten Technology Fast 50 sekä Inc. 5000 -listalle muiden eurooppalaisten kasvavien teknologiayhtiöiden rinnalle. Tiina Kilpelänaho haluaa elää niin kuin asiakkailleen opettaa eli hyödyntää tapahtumia tehokkaasti osana Lyytin uusasiakashankintastrategiaa. Tiina kertoo, kuinka tapahtumat nivoutuvat digitaaliseen myynnin ja asiakkuuksien polkuun sekä kuinka tapahtumista otetaan kaikki hyöty irti.

Jarno Wuorisalo & Peter Sandeen: Webinaarit ja myyntiwebinaarit: kokemuksia, tekniikkaa ja käsikirjoitusta.


Jarno Wuorisalo| @jarnowu | LinkedIn

Jarno Wuorisalo on erikoistunut inbound markkinointiin, kasvuhakkerointiin sekä online-strategioiden kehittämiseen. Hän etsii mielellään uusia mahdollisuuksia liiketoiminnan ja myynnin kehittämiseen.


Peter Sandeen @Peter_Sandeen | LinkedIn

Peter Sandeen keskittyy markkinoinnin perusteisiin, jotka tekevät siitä johdonmukaisesti tehokasta. Lähes kaikki hänen asiakkaat ovat ulkomaisia ja noin puolet ovat muita markkinoinnin ammattilaisia, jotka haluavat hänen apua markkinointiviestinnän, konversiopolkujen ja optimoinnin kanssa. Hänet tunnetaan fokusoituneena, suoraviivaisena ja käytännöllisenä.


1.11.2017 Kansainvälistyvän SaaS-yrityksen markkinointi

Aika: Keskiviikko 1.11.2017, 17:00–20:00
Paikka: Microsoft Flux, Korkeavuorenkatu 35, 00130 Helsinki

Miten se suunnitellaan, vaiheistetaan, kokeillaan, toteutetaan... Kokemuksia useasta SaaS-yrityksestä.

Case LeadFeeder, Pekka Koskinen - Miten päästä 2M SaaS-liikevaihtoon ilman myyjiä

Pekka on sarjayrittäjä, joka on viimeisen 15 vuoden aikana perustanut muun muassa Snoobin, Fraktion, Solinorin ja Leadfeederin. Tällä hetkellä Pekka johtaa päätoimenaan Leadfeederiä, joka on SaaS-työkalu verkkosivuilla käyneiden yritysten tunnistamiseen ja liidigenerointiin. Leadfeederin tiimissä on 26 työntekijää ja asiakkaita ympäri maailman.

Riitta Raesmaa, Riitta Raesmaa Oy, ContractZen Oy, Accelerando Oy, Ohjelmistoyrittäjät ry

Riitta Raesmaalla 25+ vuoden kokemus liiketoiminnan kehittämisestä ja markkinointiviestinnästä kasvu- ja startup-yrityksissä. Sosiaalinen media, sisältömarkkinointi, pilvipalvelut ja SaaS-bisnesmalli ovat lähellä Riitan sydäntä. Hän toimii myös softa-alan puolestapuhujan Ohjelmistoyrittäjät ry:n hallituksen jäsenenä. Hänellä on laaja kansainvälinen verkosto pilvipalveluiden, B2B-myynnin & markkinoinnin sekä it-palvelujohtamisen alueilla.


 

24.8.2017 Sisältömarkkinointi: Voiko maailman valloittaa vielä ilmaiseksi?

Aika: Torstai 24.8.2017, 17:00–21:00
Paikka: MOW Mothership OF Work | Pieni Roobertinkatu 9

Toimiva sisältömarkkinointi on systeemi - Antti Pietilä

Sisältömarkkinointi on yksi tärkeimmistä ja samalla käytetyimmistä SaaS-yrityksen markkinointikeinoista, erityisesti jos maailmalle tekee mieli. Sen avulla on menty kansainväliseen menestykseen ilman mainosbudjettia ja myyntimiehiä, jopa pelkästään toimitusjohtajan omin kirjoituksin, ilman rahoitusta. Onko sama vielä mahdollista?

Antti Pietilä jäsentää mistä sisältömarkkinoinnissa on kysymys ja miten siitä rakennetaan omaan tilanteeseen ja myyntimalliin sopiva toimiva systeemi. Sisältömarkkinointi on erilainen lähestymistapa, joka menee yli koko markkinoinnin. Samalla se on systeemi, joka toimii vain kun kaikki olennaiset rattaat ovat paikallaan. Se tukeutuu vahvasti sosiaaliseen mediaan, hakukonemarkkinointiin (ml. SEO), sähköpostimarkkinointiin ja hyödyntää kirjoitetun sisällön lisäksi mm. webinaareja. Samalla sillä on ulottuvuus digitaalisen maailman ulkopuolella.

Antti Pietilä, Loyalistic | @anttipietila | LinkedIn

Antti Pietilä on SaaS-klubin vetäjä, ohjelmistoyrittäjä ja johtavia sisältömarkkinoinnin asiantuntijoita ja -tekijöitä. Antti aloitti sisältömarkkinoinnin 300 blogijuttua sitten ensimmäiselle SaaS-tuotteelleen, mutta asiakkaiden kiinnostus markkinointiin ja sen välineisiin käänsivät fokuksen markkinoinnin automaatiotuotteeksi.

Mistä sitten pitäisi kirjoittaa? - Jaakko Tapaninen

Jaakko Tapaninen käy läpi miten sisällön aiheet ja niiden käsittelytavat valitaan kun tavoitteena on houkutella laatulukijoita. Sisältöä voi tuottaa, puhutaan sitten tekstistä, videosta tai äänestä, klikkejä kalastellen ja hakusanoja optimoiden. Laatuasiakkaita lähestymistavalla ei kuitenkaan saavuteta, tai ainakaan hurmata. Mistä sitten pitäisi puhua kun tavoitteena on koukuttaa älykkäät business-päättäjät?

Jaakko Tapaninen, Great Point | @jaakkotapaninen | LinkedIn

Jaakko Tapaninen on sisältömarkkinointitoimisto Great Point Oy:n toimitusjohtaja, perustaja ja strategi. Aikaisemmin mm. City-lehden toimittajana ja toimituspäällikkönä, Imagen päätoimittajana, Tammen kirjallisuusjohtajana ja mediayhtiön toimitusjohtajana ovat luoneet Jaakolle rautaisen pelisilmän siihen minkälaisella sisällöllä tavoiteyleisö hurmataan.

SaaS-mastermind vaativimmille

Online-asiakashankinnan perusasiat jo pääosin kunnossa? Hyvä! SaaS-mastermind ryhmässä pääset vaihtamaan kokemuksia, oppimaan kaverilta ja hakemaan apua vaativampiin kysymyksiin. Mastermind kokoontuu aina SaaS-klubin edellä klo 15-17 samassa paikassa kuin klubi. Ilmoittautuminen Saas-klubiin riittää ilmoittautumiseksi.


Kevään 2017 SaaS-klubien sisällön painopiste oli hakukoneoptimointi ja -markkinoinnissa (SEO & SEM)

Tilaisuudet muodostivat koulutusohjelman joissa valmentajina toimi Suomen johtavia aihealueiden ja SaaSin osaajia. Joihinkin aiheisiin järjestettiin myös ilmainen työpajakoulutus.
Edelläkävijät kokoontuivat klubi-iltaa ennen vaihtamaan kokemuksia.

Lähes jokaisen verkossa myyvän SaaS-yrityksen on osattava hakukonemarkkinointia ja -optimointia. Loppukevään 2017 ohjelma antoikin perusvalmiudet kummastakin.

Syksyn 2016 SaaS-klubien sisällöissä painopiste oli verkon yli tapahtuvassa kansainvälisessä myynnissä ja markkinoinnissa

Ohjelmistoyrittäjät ry:n SaaS-klubi on toiminut jo useamman vuoden ajan tuoden yhteen SaaS-yrittäjät ongelmineen ja ideoineen. Klubit ovat luonteeltaan luottamuksellisempia kuin esimerkiksi yhdistyksen jäsenillat, jolloin yritysten omista ongelmista on mahdollista keskustella avoimemmin. 

Tilaisuuksista ei tehdä koosteita tai tallenteita - tärkeintä on hyvä keskustelu ja yhdessä oppiminen. Tervetuloa mukaan!

Syksyn 2016 SaaS-klubeja ohjasi Peter Sandeen, jolla on vahva näkemys ja kokemus markkinoinnista. 

www.petersandeen.com

 

 

 

8.3.2017 SaaS-klubi: Turun Inbound-iltapäivä

2.2.2017 CROcial

11.1.2017 Softan globaali, automatisoitu markkinointi ja myynti, Tampere

17.11.2016 Uusien asioiden kokeilu, konversio-optimointi

17.10.2016  Markkinoinnin ja myynnin systematisointi skaalaamista ja kansainvälistymistä varten

21.9.2016  Tehokas ja selkeä markkinointiviesti (ja miten sellainen luodaan)